fbpx

Jak založit Business Manager

Facebook Business Manager je bezplatný nástroj, který slouží pro administraci facebookových stránek. Díky němu získáte lepší přehled o spravovaných stránkách a spuštěných reklamách. Používat ho můžou jak malé, tak i velké firmy.

Pokud používáte klasickou propagaci, která se vám objevuje na vaší facebookové stránce, doporučuji ji přestat používat. Reklamy, které nastavíte přes BM mají většinou mnohem lepší výsledky. Proč? Protože můžete cílení nastavit více do podrobností. Navíc v tomto prostředí lze nastavit i reklamy, které se objeví na Instagramu.

Proč byste měli Business Manager používat?

  • ulehčí vám správu reklam, reklamních účtů a facebookových stránek
  • uvidíte, co má jaký uživatel na starost a snadno přidáte i nové správce
  • potřebujete ho k produktovému remarketingu – přes Business Manager nahrajete XML feed
  • pomocí Pixelu můžete sledovat chování uživatelů na vašich webových stránkách a tím lépe zacílit na zákazníky
  • pomůže vám s tvorbou pokročilých reklamních kampaní
  • propojíte ho i s Instagramem
  • nastavíte si, kde se vaše reklamy budou objevovat

Základní informace jsme si vyjmenovali. Teď se pojďme podívat na tu nejdůležitější část…

Jak založit Business Manager

  • Otevřete si stránku business.facebook.com a klikněte na tlačítko Vytvořit účet, které najdete v pravém horním rohu.
  • BM je propojen s vaším osobním profilem, tudíž je nutné, abyste se přihlásili.
  • Po přihlášení vás to opět přesměruje na hlavní stránku, kde znovu kliknete na tlačítko Vytvořit účet.
  • Vyskočí vám formulář, ve kterém vyplníte název firmy, vaše jméno a firemní e-mail. Poté můžete kliknout na tlačítko Další.
  • Teď vyplníte všechny údaje, které se týkají právnické či fyzické osoby, a na kterou bude účet vedený. Nakonec zaškrtněte důvod, proč si účet zakládáte.
  • Po registraci je nutné potvrdit e-mail, který vám Facebook zaslal.

Jak přidat firemní stránku do Business Manageru

Business Manager máte založený, teď je důležité, abyste svou stránku s tímto účtem propojili. Jak na to?

  • V horním menu klikněte na Nastavení firmy.
  • V levém sloupci najděte kategorii Účty a klikněte na podkategorii Stránky.
  • Klikněte na tlačítko Přidat.
    • Pokud stránku ještě vytvořenou nemáte, v tomhle kroku ji můžete založit. V případě, že ji již máte, klikněte na Přidat stránku.
  • Stránku vyhledáte tak, že buď zadáte její název nebo URL adresu. Poté můžete kliknout na tlačítko Přidat stránku.
  • V případě, že máte ke své facebookové stránce připojený i instagramový účet, je potřeba ho do Business Manageru také vložit. Zadejte tedy heslo, které používáte při přihlášení na Instagram a klikněte na Přidat vše.

Jak vytvořit reklamní účet v Business Manageru

Založením účtu to nekončí. Abyste mohli nastavovat reklamy a kampaně, musíte si založit také reklamní účet. Jak na to?

Pozor! Víte, že jakmile začnete používat reklamy na Facebooku pro komerční účely, je vaší povinností zaregistrovat se jako identifikovaná osoba? Faktury vám totiž budou přicházet bez DPH a vaší povinností je toto DPH zaplatit v naší zemi.

  • V levém menu opět v kategorii Účty naleznete podkategorii Účty pro reklamu.
  • Zvolte možnost Vytvořit nový účet pro reklamu.
  • Vyplňte název, časové pásmo a měnu. Pozor! Časové pásmo a měna nejde později už změnit, dejte si tedy pozor, zda vše zadáváte správně.
  • Je důležité, abyste nezapomněli i na vyplnění fakturačních a platebních údajů.

A je hotovo! 🙂 Teď už můžete začít prozkoumávat prostředí Business Manageru a nastavovat své první reklamy a kampaně.

Návod vám pomohl, ale nemáte čas na správu sociálních sítí? Ráda vám s tím pomohu.

Sdílet:

Share on facebook
Share on linkedin
Šárka Kymplová

Šárka Kymplová